ההרס האדיר שזרע הוריקן "מת'יו" באיים הקריביים

7/10/2016

ההרס האדיר שזרע הוריקן "מת'יו" באיים הקריביים, בדרכו לאזורים נוספים בלב ארצות הברית, חושף שוב את חולשת האדם אל מול העוצמה של כוחות הטבע. למעשה, ההפך הוא הנכון, ויש דרך לשלוט בכוחות טבע.

אנו חיים בתוך מערכת טבע אדירה, המורכבת מדומם, צומח חי ואדם, ומכוחות רבים הקשורים ברשת אחת. מערכת סגורה, עגולה ומקושרת, השואפת לשמור על איזון מתמיד, וכל תזוזה בה משפיעה על כל חלקיה.

עד לפני עשרות שנים האיזון נשמר. בני האדם חיו בנחת על פני האדמה שסיפקה להם את כל צרכי חייהם, אולם מאמצע המאה העשרים הטבע האגואיסטי הגובר, גרם לנו להפר את האיזון ולאבד כל רסן: גרמנו לזיהום האוויר, המים והאדמה; הבאנו להתחממות כדור הארץ; המזון שלנו מלא בחומרים רעילים; מתפרצות מחלות חדשות; ותקנים ואמנות בינלאומיות שנועדו להגן על בריאותנו מופרים מדי יום. במקביל התפתחה רשת קשר מסועפת בין כלל בני האדם ובין המדינות, שהביאה לתלות הדדית בין כולם. התעשייה, המסחר, הכלכלה, התרבות והתקשורת הפכו את העולם לכפר גלובלי קטן. אולם כדי לשמור על תפקודו התקין במצב כזה, דרוש לנו יחס חיובי הדדי, אותו עלינו ליצור ביחסים בינינו.

בכוחנו לפתח מערכות של עזרה הדדית בין כל בני האדם, לדאוג שלכולם יהיה טוב, לשמור על האיזון ולמנוע כל רע, אך הטבע האגואיסטי שלנו לא מאפשר לנו להפנים וליישם זאת מבעוד מועד. כך בהדרגה נוצר פער בין מערכת הטבע הפועלת באיזון, לבין מערכת הקשרים בינינו שאיבדה כל איזון, והוא שגובה מאיתנו מחיר. שינויי אקלים, מכות טבע ופגעי מזג אוויר, הם תוצאה מזערית של תגובת הטבע, שמכה בנו פעם אחר פעם...

אבל יש מוצא, ויש דרך לתקן. "כדור ארצנו די עשיר לפרנס את כולנו", כותב "בעל הסולם" – הרב יהודה אשלג, ולמרות שנראה כי חצינו את נקודת האל-חזור, כדור הארץ יכול להשתקם במהרה, לכלכל עוד מיליארדי אנשים ולשוב להיות בית נעים עבור כולנו.

לשם כך, עלינו להסכים לדאוג שלכולם יהיה טוב, ולא רק לעצמנו. אנו מוכרחים ויכולים ללמוד לאזן את היחסים בינינו. נתחיל בלא לעשות לאחר מה ששנוא עלינו, נשתדל להתקרב ולתמוך איש ברעהו, להתחבר יחד, ומתוך הדאגה והקרבה נצליח לבסוף גם לאהוב. המחשבות הטובות שלנו זה על זה, הן שירפאו את העולם.

כדי לסייע לנו בתהליך תיקון העולם עומדת לרשותנו שיטת החיבור – חכמת הקבלה. שיטה מדעית המיועדת במיוחד לדורנו. צעד אחר צעד היא מלמדת אותנו איך לקבל את הכוח החיובי ממעמקי הטבע, כוח שיכול לאזן את הכוח השלילי שבאדם, ולסייע לו להתחבר בטוב אל הזולת וסביבתו. אם רק נרצה נוכל ללמוד להתייחס בטוב זה לזה, נרגיע את עצמנו, את האנושות ואת מערכת הטבע, והכול ישוב לאיזון במהרה.

צילום: רויטרס

משבר האקלים הוא אחד משרשרת המשברים שפוקדים את המין האנושי.

השאירו פרטים וקבלו מידע חיוני בנושאים דומים:
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.